פורום לימודי תקשורת

בהנהלת: שרון אשכנזי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לסייע, לייעץ ולתת מענה לשאלות, כמו גם לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום התקשורת. כולם מוזמנים להשתתף (לרבות סטודנטים בהווה) בתקווה כי יחד, נוכל לספק ידע, מידע ומענה לשאלות
 
שרון אשכנזי

הפורום מנוהל ע"י שרון אשכנזי, בוגרת בית הספר לתקשורת של המכללה למינהל ויועצת בכירה בבית הספר לתקשורת של המכללה למינהל.

 
שטודנט | 14:49  29/03/09
אני מעוניין ללמוד ולהשתלב באופן ספציפי בעיתונאות הכתובה, במערכות העיתונים או המגזינים. בנוסף, אני מעדיף לימודים אוניברסיטאיים כדי להעמיק את ההשכלה הכללית שלי גם מעבר, בתחומים כמו היסטוריה, פילוסופיה, כתיבה יצירתית, ספרות ומדעי המדינה (במסגרת לימודים כליים). אני עומד עכשיו בפני ההרשמות בימים הקרובים, אחרי שדחיתי את ההחלטה די הרבה זמן. ההתלבטות שלי מסתכמת ב-3 אופציות בסופו של דבר : לימודים בכותרת באוניברסיטת תל אביב, בנוסף לתואר במסלול מצטיינים למדעי הרוח והאומנויות, שנותן בחירה למגוון קורסים בהיסטוריה, פילוסופיה, ספרות, תולדות קולנוע וטלויזיה, ואמנות. היתרון זה שההשכלה באמת רחבה, וכותרת נחשב לבית ספר הכי טוב לעיתונאות ע"פ רוב האנשים ששאלתי ובדקתי איתם. החיסרון זה עומס לימודים די גדול, ובעיקר העלות, העלות, של 20 אלף לשנה לימודים לפני מלגות ועלות המחיה בתל אביב... אופציה ב זה לימודים בבן גוריון של חטיבה בתקשורת בנוסף ללימודי ניהול, וחטיבות מצומצמות בספרות עברית ופילוסופיה. גם את האופציה הזאת אני מאוד אוהב. היא הרבה יותר זולה, ועדיין מעניינת (גם תחומי הניהול, עם דגש על מימון, מעניינים אותי) . אני אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי בהתלבטות מהניסיון שלכם. אם יש אופציה טובה שאיכשהו פיספסתי ולא שקלתי אותה, אני אשמח לשמוע. תודה מראש.
שרון אשכנזי | 09:54  30/03/09
בוקר טוב נראה לי שכבר הגעת להחלטה.אתה מעוניין ללמוד באוניברסיטה ולא במכללה. אתה מעוניין לשלב פרקטיקה עם לימודים עיוניים. התוכנית בת"א מאפשרת לך לימודים אלה עם דגש על עיתונאות ואילו התוכנית בבן גוריון מאפשרת לך לימודים אלה עם דגש על ניהול. עכשיו נשארה רק שאלת המחיר. אתה צריך לחשוב איך אתה מצליח לשלם מעל 20,000 ש"ח כי על פי התרשמותי העדיפות שלך היא לת"א יותר מאשר לבן גוריון. שרון דרך אגב לא הבנתי מה האופציה השלישית.
בוגרת | 18:23  30/03/09
נשמע שיש לך כישורים רבים והזמנויות רבות נפתחו בפניך. אני מאד שמחה שאדם כזה רוצה לעסוק בעיתונאות, כי התחום הפובליציסטי אכן צריך אנשים עם ידע מגוון. התוכנית למצטיינים היא יוקרתית והיא פותחת את הדלת ואנשים שאני מכירה הצליחו אתה מאד. אולם, היא עמוסה מאד!!! אני שומעת שגם יקרה. התוכנית הרב תחומית המכונה BA כללי מזכירה במשהו את המסלול שאתה מדבר עליו, גם שם יש לך בחירה לבחור תחומים מגוונים, הלימודים שם רגועים יותר ומגוונים באותה מידה. השאלה היא של יוקרה, בעיניי, ומחיר. תבחר מה שיהיה לך יותר נוח וכיף ללמוד, נדמה לי שהאופציה של בן גוריון מוצאת חן בעינייך יותר...
שטודנט | 18:53  01/04/09
בן גוריון מוצאת חן בעינייך יותר... היחידות שנשמעו רציניות בנוגע לתחום שמעניין אותי ושקלתי אותן היו מכללת ספיר ומכללת כנרת. אבל ירדתי מהאופציה הזאת עד עתה, פשוט כי הם לא נשמעות ברמה מספיק טובה ולא שמעתי הבמלצות ממקור כלשהו על ההתמחות שלהן בעיתונאות כתובה. אם יש לך מידע חדש שיוכל לעזור לי, אני ישמח. אני אכן מתלהב יותר ללמוד בבן גוריון, אך אך ורק בגלל האזור והאווירה. הדבר העיקרי שמטרידג אותי בת"א, זה המחיר. עשיתי חישוב גס לעלות 3 שנים בת"א כולל מגורים ומחיה באזור ושכר לימוד נוסף לכותרת והגעתי לקרוב ל150 אלף שקל ל3 שנות תואר. לעומת זאת, בבן גוריון, החישוב עומד על אזור ה60 אלף. בקיצור, אני שואל את עצמי האם ההפרש באמת שווה את הכסף. ההמלצות על כותרת כל כך חמות, שאני מתלבט. אשמח לדעה נוספת שלך.
שטודנט | 18:53  01/04/09
גוריון מוצאת חן בעינייך יותר... היחידות שנשמעו רציניות בנוגע לתחום שמעניין אותי ושקלתי אותן היו מכללת ספיר ומכללת כנרת. אבל ירדתי מהאופציה הזאת עד עתה, פשוט כי הם לא נשמעות ברמה מספיק טובה ולא שמעתי הבמלצות ממקור כלשהו על ההתמחות שלהן בעיתונאות כתובה. אם יש לך מידע חדש שיוכל לעזור לי, אני ישמח. אני אכן מתלהב יותר ללמוד בבן גוריון, אך אך ורק בגלל האזור והאווירה. הדבר העיקרי שמטרידג אותי בת"א, זה המחיר. עשיתי חישוב גס לעלות 3 שנים בת"א כולל מגורים ומחיה באזור ושכר לימוד נוסף לכותרת והגעתי לקרוב ל150 אלף שקל ל3 שנות תואר. לעומת זאת, בבן גוריון, החישוב עומד על אזור ה60 אלף. בקיצור, אני שואל את עצמי האם ההפרש באמת שווה את הכסף. ההמלצות על כותרת כל כך חמות, שאני מתלבט. אשמח לדעה נוספת שלך.
סגור