פורום מנהל עסקים

בהנהלת: רונית שמואל  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מנהל עסקים תוכלו לקבל מידע מקיף על לימודי תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומענה לשאלות הנקרות בדרך לתואר: היכן לומדים? בארץ או בחו"ל? מבחני כניסה ושאר תנאי קבלה, שידרוג בעבודה? ועוד שאר שאלות מגוונות.
 
רונית שמואל

מזכירת סטודנטים בכירה, בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל ,בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת החוק מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
התלבטות לגבי תואר שני במנהל עסקים MBA סיימתי עכשיו את תואר ראשון במדרשת רופין ,BA למנהלים ללא התמחות עם ממוצע של 85. הלימודים הקודמים שלי הם לימודי הנדסאי תוכנה,ואני אכן עובד כמתכנת כבר כ4-5 שנים ומרוצה ממשאני עושה כרגע הן מבחינה מקצועית והן מבחינת השכר. הענין הוא שאני מסתקל קדימה ולא אוכל לנצח להיות מתכנת,אלא להתקדם לתחום הניהולי אך יחד עם זאת עדיין לעסוק בטכנולוגיה. השאלות שלי הן: 1: הם שווה לעשות תואר שני במנהל עסקים MBA לאחר שעשיתי כבר תואר ראשון במנהל עסקים BA?? כלומר,למה ללמוד פעמים את אותו חומר לימודי שדי חוזר על עצמו בשני התארים? 2:במצבי הנוכחי :בעל תואר ראשון במנהל עסקים ללא התמחות + הנדסאי תוכנה + עובד כמתכנת 4-5 שנים, אולי עדיף לי לקחת כמה קורסים בגיון ברייס או במכללת סלע בניתוח מערכות\ניהול פרוייקטים ? 3: במידה ואחליט בכל זאת ללכת על תואר שני MBA האם זה ההתמחות בניהול מערכות מידע וטכנולוגיה באמת יכולה לקדם אותי מקצועית בעתיד??
שלום: רבים מבוגרי תואר ראשון במנע"ס ממשיכים לתואר שני במנע"ס, כמובן שהם אינם חוזרים על קורסי תואר ראשון אלא מקבלים עליהם פטורים. אני תמיד ממליצה על לימודי תואר על פני לימודי תעודה. ההתמחות תתן לך כלים להשתלב בתפקידי ניתוח , אפיון, פיתוח יישום והטמעת מערכות עסקיות, ניהול ידע ארגוני, פיתוח ובניית מערכות מידע וכדומה, לאחר התמקצעות בתחום ניתן להתקדם לתפקידים כמו מנהל מוצר בחברות טכנולוגיה, מנתחי ומעצבי מערכות מידע, כמו כן ניתן לעסוק בשיווק של מערכות טכנולוגיה, ניהול פרויקטים, ניהול ידע וכו' בהצלחה
סגור