פורום מנהל עסקים

בהנהלת: רונית שמואל  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מנהל עסקים תוכלו לקבל מידע מקיף על לימודי תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומענה לשאלות הנקרות בדרך לתואר: היכן לומדים? בארץ או בחו"ל? מבחני כניסה ושאר תנאי קבלה, שידרוג בעבודה? ועוד שאר שאלות מגוונות.
 
רונית שמואל

מזכירת סטודנטים בכירה, בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל ,בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת החוק מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
אהלן לכל חברי הפורום, אני מעוניין ללמוד מינהל עסקים לתואר ראשון(תחום התמחות עדיין לא ידוע). יחד עם זאת עולות לי כמה חששות ושאלות. אני מתעניין בלימודים באזור ירושלים אך לצערי לא מצאתי מגוון רחב של מקומות מלבד האוניברסיטה הפתוחה או מכון לנדר. ומכיוון שאני מחפש מכללה מישהו יודע מה טיבו של מכון לנדר? שמעתי לא מעט שהיום מקומות תעסוקה מתייחסים לתואר במינהל עסקים כמו תעודת בגרות ועדיף לי לבחור מקצוע אחר. מה דעתכם?
שלום בתור מנהלת פורום איני יכולה להמליץ על מוסד כזה או אחר, אני משאירה זאת לחברי הפורום. בנוסף אני ממליצה לך לפנות ליעוץ אישי במוסדות בהם אתה מתעניין, לפנות לסטודנטים ובוגרים ולקבל החלטה. בהצלחה
השוק מוצף בבוגרי תואר 1 במנהל עסקים כמו שהוא מוצף בבוגרי תואר 1 במשפטים ובבוגרי תואר 1 בכלכלה , מדעי ההתנהגות ושאר עופות גם אנכי סטודנט מתוחכם למנעל עסקים ומה שהצלחתי להבין ממרום שנותיי (25) ומהפזמ בתואר (1) זה שבמנהל עסקים חשובה מאוד (מאוד) ההתמחות - הכוונה באיזה תחום התמחית ... כאן אני יכול לומר שההתמחויות היחידות שלדעתי שוות משהו הן מימון וחשבונאות - מאחר ואלה ה BUSINESS האמיתי והן הכי מאתגרות וקשות - שאר ההתמחויות יראו יפה כשהן תלויות בתעודה ממוסגרת בסלון של ההורים .. יותר מזה לא תוציאי הרבה משיווק , משאבי אנוש תיירות וכו' אגב אני לומד במרכז ללימודים אקדמיים בקמפוס באור יהודה , אני ממליץ לבוא לביקור - מקום שמתאים לאנשי עמל קשיי יום כמונו שצריכים גם לשלם על התואר היקר וגם להביא לחם הביתה. סופש פנאן שיהיה. בהצלחה באקדמיה
אני חייב לציין שמצאת תיאור מאוד מעניין לסטודנטים של מכללת אור-יהודה - "אנשים קשיי יום". זה אכן מתאר בצורה יפה חלק ניכר מהאנשים שמגיעים למכללה הזאת, ואולי זה מצביע יותר מכל על הבעיה של המכללה הזאת - רוב מי שלומד בה לא באמת מתעניין בתואר אלא רק מעוניין לכסתח את עצמו עם תעודה יפה. דווקא בגלל שהשוק מוצף בבוגרי מנהל עסקים, חשוב שכבוגר טרי תיהיה לך עדיפות על פני הבוגרים האחרים. סקרי התעסוקה האחרונים שאני קראתי מוכיחים באופן חד משמעי שבנושא הזה יש עדיפות רצינית לבוגרי אוניברסיטה על פני בוגרי מכללות. שם תוכל לפגוש סטודנטים איכותיים כמוך ותוכל אפילו לשלב את התואר שלך עם מסלול שלא קשור למנהל עסקים (למשל מדעי המחשב).
אני מציע שתגיע לקמפוס באור יהודה ותתרשם מרמת האנשים בעצמך ואל תיתן לסטריאוטיפ המכוער של "בוגרי מכללות שווים פחות" להוביל כי מניסיוני זה לא יותר מסטריאוטיפ מכוער (וכבר למדתי באוניברסיטה) - מה לעשות שלא כולם יכולים להרשות לעצמם ללמוד באוניברסיטה כי הם עובדים במשרה מלאה ולא רוצים לשבור את המומנטום של ההתקדמות בעבודה ואם יש מקומות (מכללות) שמאפשרות לעשות זאת ובראשם המרכז ללימודים אקדמיים (שחרת על דגלו יעד זה) - אז אני ממליץ בחום, מי שמעוניין ללמוד באוניברסיטה זה מצוין אבל לא מתאים לכולם. אז אין צורך להשמיץ כי זה ממש מיותר!
אני לא משמיץ, אני בסך הכל מצטט את מה שאתה כתבת כסטודנט של המוסד ומה שחברים שכבר לומדים שם אמרו לי. אתה בעצמך כותב שרוב אלו שמגיעים למכללה הם אנשים שרק מחפשים תעודה "לתלות על הקיר" ובעצם מה שמעניין אותם זה להמשיך בעבודה שלהם. בסופו של דבר, מוסד לימודים כזה, שחרט על דגלו לקדם סטודנטים שנושא ההשכלה הוא משני עבורם, לא יכול להתרומם מבחינה אקדמית. יש לו מחויבויות אחרות. זה לא אומר שאני מזלזל, זה פשוט אומר משהו על האופי של הסטודנטים במוסדות האלו.
סגור