פורום מנהל עסקים

בהנהלת: רונית שמואל  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מנהל עסקים תוכלו לקבל מידע מקיף על לימודי תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומענה לשאלות הנקרות בדרך לתואר: היכן לומדים? בארץ או בחו"ל? מבחני כניסה ושאר תנאי קבלה, שידרוג בעבודה? ועוד שאר שאלות מגוונות.
 
רונית שמואל

מזכירת סטודנטים בכירה, בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל ,בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת החוק מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
עדי | 22:01  31/03/10
אני ממש מתלבטת איפה להתחיל ללמוד תואר שני במנהל עסקים ומשאבי אנוש. הייתי בכמה פגישות ייעוץ. כרגע תוכניות הלימוד שאהבתי היו במכללה למנהל ובמרכז ללימודים אקדמיים. השאלה היא כמה חשוב מוסד הלימודים בו אבחר ללמוד אחר כך כאשר אנסה להתקבל למקומות עבודה שונים? ומה שהכי חשוב לי זה שיהיה בתוכנית הלימודים סוג של פרקטיקום. יש למשהו הצעות או מידע?
שלום, אני סטודנטית לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים. גם לי הייתה התלבטות דומה לפני שנרשמתי לתואר ובחרתי במרכז ללימודים אקדמיים. המרצים מקצועיים, תוכנית הלימוד מאתגרת ומעניינת, אחלה סטודנטים ודבר נוסף וחשוב הוא ההתיחסות לסטודנטים בגובה העיניים מה שלא תמיד קורה במקומות אחרים.. ממליצה על המרכז בחום, מקווה שעזרתי:)
הייתי בטוחה שמי שלמד תואר ראשון כבר יודע את זה אבל אני אחדד את הנקודה אני חושבת שלא כדאי ללכת ללמוד במכללות שהשם שלהן לא מוכר בשוק כדוגמת המרכז ללימודים אקדמיים. זאת מכללה לא מוכרת לרוב מקומות העבודה וסביר להניח שהחיבור שלה לתעשייה הוא נמוך. אני חושבת שכדאי לך לשקול אופציות אחרות. אל תשכחי שהמכללה שממנה את מגיעה זאת תעודת הזהות הראשונית שלך בראיון עבודה, אני לא הייתי רוצה שהתעודה הזאת תהיה מהמרכז ללימודים אקדמיים.
אחד שמבין | 18:58  07/04/10
תכל'ס מה שמעניין בראיון עבודה זה מי הבנאדם... את יכולה ללמוד במרכז או במכללה למנהל או בקרית אונו זה לא משנה.. הכול אותו דבר תאמיני לי לומדים אותו חומר בדיוק מאותם ספרים...כל הדיבורים על יוקרה של מוסד תקפים אולי רק כשמדובר בהשוואה בין אוניברסיטה למכללה.. בין המכללות אין הבדלים על כולם משלמים 2000 שקל בחודש בשביל לקנות תואר... גילוי נאות: אני סטודנט של המרכז ואני מאוד מרוצה...אחלה מרצים, רמת לימודים גבוהה, חברה נחמדים בסה"כ ממש טוב... ואני מאמין שאם הייתי לומד באונו/בינתחומי/מכללה למנהל - הייתי כותב בדיוק אותו דבר! ככה שאל תחפשו את הקטנות הללו כי זה ממש לא משנה... אחלה ערב אנשים!!!
העולם וורוד השלום העולמי בפתח, הסוף לרעב, אני מקווה שהבנת את הכיוון שלי לצערי העולם לא עובד ככה, יש את כל נושא המוניטין כשמדובר במוסדות השכלה גבוהה המוסד שאתה מגיע ממנו זאת תעודת הזהות שלך או במילים אחרות הרושם הראשוני בקורות החיים. תתפלא לגלות שיש בוגרי מכללות שאפילו לא ניתנת להם ההזדמנות לגיע לראיון בגלל שם המכללה שהגיעו ממנה. הלוואי ומה שאתה אומר היה נכון. אולי בעולם מושלם. לצערי המצב הזה רחוק מהמציאות ולכן יש להיזהר מהמכללות הלא מוערכות כמו, לכן צריך ללמוד ולהשקיע את כל המאמצים האפשריים בכדי להתקבל למכללות מובילות ונחשבות כדוגמאת המכללה למנהל.
אחד שמבין | 00:16  15/04/10
ובשביל להוכיח, תעשה ניסוי קטן: קח מועמד לעבודה ממכללה ומועמד לאותה עבודה מאוניברסיטה - שניהם בוגרים של אותו חוג באותה התמחות בדיוק. נניח שהמועמד מהאוניברסיטה הינו בוגר צעיר והמועמד מהמכללה בעל נסיון של שנתיים בתחום שקרוב/דומה לתפקיד המיוחל... מי לדעתך בעל סיכוי טוב יותר כעת??? ושלא יבלבלו תמח..בעולם האמיתי הניסיון הוא מה שקובע .. השיקול של יוקרת המוסד ומוניטין (שהרבה פעמים קורה בזכות יח"צ טובים - ראה ערך המכללה למנהל) מתגמדים כעין וכאפס לעומת הדגש העיקרי של המעסיקים: נ י ס י ו ן !!! אמנם באותה רמת פתיחה (מבחינת ניסיון) יש לבוגר אוניברסיטה יתרון, אבל בפועל זה לא אומר כלום! והאמן לי... אני מדבר מניסיון... לסיכום, שיהיה לכולם בהצלחה לא משנה אם במכללה או באוניברסיטה.. רק תזכרו דבר אחד: אל תאמינו לכל מה שמספרים לכם..
הדר | 15:55  21/04/10
את כנראה באמת מבין כי אתה צודק במאה אחוז, אני שומעת את אותו סיפור מהרבה אנשים שסיימו לימודים והלכו לחפש עבודות, כולם טוענים שבלי נסיון מאוד קשה למצוא.
קרן | 11:30  15/07/10
שאני חושבת שזה שטויות!!! הרי דרושים ניהול תמיד יהיו ובסופו של דבר אם לאדם יש ניסיון והוא יודע מה הוא עושה אז אין שום סיבה שהוא לא יצליח גם אם הוא בא ממכללה..
סגור