פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
אביה | 17:07  07/02/16
היי, אני מתעניינת בלימודי רפואה בחול ואני מנסה לברר בנוגע למדינות שכדאי ללמוד בהן. יש כמה פקטורים שחשובים לי שזה העניין הכלכלי וכמובן איכות האוניברסיטה, יש לציין שאין לי אזרחות אירופאית. הבנתי שהמדינות הזולות הן רומניה, אוקראינה, רוסיה וכו׳, רציתי לדעת אם יש הבדל משמעותי בחזרה לארץ אם למדתי באחת ממדינית אלו או שלמדתי במדינות יותר יקרות (ואומרים גם שהאוניברסיטאות שם יותר איכותיות) כמו צ׳כיה, ליטא, קרואטיה ועוד. חשוב לי לדעת אם ההבדל הוא משמעותי ברגע שאני חוזרת לארץ בתום הלימודים, והאם איכות הלימודים אכן יותר ירודה ברומניה אוקראינה וכו׳. בנוסף יש אוניברסיטאות שמחייבות כתנאי קבלה הצלחה במבחן כניסה שעוסק בביולוגיה כימיה וכו׳, השאלה היא האם במדינות שלא דורשות מבחן זה הן ברמה יותר נמוכה מאוניברסיטאות שאכן מחייבות מבחן קבלה בנושאים ספציפיים. אשמח לעזרה מכל מי שיש לו מושג לגבי העניין..תודה:)
שלום אביה, אני אסף, סטודנט שנה ראשונה לרפואה באוני' אורדיה שברומניה. השכר לימוד באוניברסיטה אצלי הוא 4,500 יורו ובערך מחייה כולל בזבוזים,אוכל,חשבונות ושכר דירה זה בסביבות ה350 יורו כולל הכל. כמובן תלוי כמה את מוציאה. הלימודים בכל רומניה הם ברמה טובה, בין האוניברסיטאות שמלמדות באנגלית את מסלולי הרפואה ושיניים והדיפלומה שלהן מוכרת בארץ כמו באיחוד האירופי ובכלל הן: קלוז',אורדיה,בוקרשט,יאשי,טרגו מוראש, טימישוארה, אראד,קוסנטצה וקריובה. כאשר ה6 ראשונות הם נחשבות טובות יותר מן השאר. כמובן שמה שיהפוך אותך לרופאה מן המניין בארץ זה ללמוד קשה. החומר הוא אותו חומר בכלל אירופה. לאזרחות האירופאית אין כל כך משמעות ברומניה חוץ מענייני ויזה וכדומה. באורדיה, אכן יש מבחן כניסה באנגלית ואולי השנה גם אנטומיה וביולוגיה. חשוב להגיש טפסי הרשמה בהקדם כך סיכויי הקבלה שלך עולים. בהצלחה!!
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור