פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
שלום חברים , אני כרגע לפני שיבוץ לסטא'ז,עם סיום לימודי ( יולי האחרון ), ניגשתי למבחן הרישוי הישראלי,שאותו יחד עם רבים מחבריי לאוניברסיטה עברתי בהצלחה. (ללא בונוס,ללא מכינות,קורסים,וכדומה). אחים ואחיות יקרים, חשוב שתדעו,חשוב שתבינו: אתם לא צריכים להשקיע עשרות אלפי שקלים בשנה כדי להצליח! אתם לא צריכים לשעבד את הוריכם לטובת החלום שלכם להיות רופא\ה בישראל. ישנן אוניברסיטאות (לא רבות ,אך ניתן למצוא), שמספקות רמת לימודים , פאנל מרצים עם הכשרה אמריקאית, חיי חברה עשירים (באוניברסיטה שלי ישנם קרוב ל1000 ישראלים סטודנטים), לימודי ליבה על בסיס תכנית הלימוד הנהוגה בארה"ב (דומה מאוד לתוכנית הלימודים הישראלית,מה שמסביר את אחוזי המעבר הגבוהים שלי ושל חבריי במועד האחרון למבחן הרישוי בישראל). אך מעל כל זה, עליות שכר הלימוד,המחייה,הטיסות,שכר הדירה,ומקומות בילוי שוות לכל נפש,ולא שמורות לסטודנטים שהוריהם מעשירון העליון או יותר גרוע הורים ממעמד הבניים שלא יכולים להגיד "לא" לחלומם של בניהם או בנותיהן. באוניברסיטה שלי 30,000 שקלים לשנה סגרו את הסיפור,הכל כולל הכל. מאחורי מספר קטן של אוניברסיטאות המוצעות לקהל הסטודנטים הישראלי שחלקו הגדול תמים,צעיר,מלא מוטיבציה ולרוב שלא באשמתו בור, ישנם מנגנוני פרסום,קורסים ומכינות וקבוצות עניין חזקות ש"מתעלות" את הסטודנטים הצעירים לתוכניות לימוד יקרות שלא בצדק- בלי שום קשר להישגים לימודיים, ללא קשר לרמה אקדמאית , אלא רק לשם האוניברסיטאות שהם מייצגים. להלן "אוניברסיאות הבועה". יכול להיות שכנראה שהודעה שלי (באופן נוח) לא תיקלט בפורום זה, כנראה שהיא תורד בתירוץ שאני עוסק בפרסום של האוניברסיטה שלי ,שאת שמה לא הזכרתי כלל, אבל זה רק בגלל שמנהלי הפורומים ,כנראה, הם הסוכנים של אוניברסיטאות הבועה שכל שנה מגלגים תעשיית מאות אלפי שקלים על חשבונכם וגרוע מכך, על חשבון הוריכם. הטיפ הראשון שאתם יכולים לקבל בדרכם אל התואר: עזבו את "אוניברסיטאות הבועה" שלא יתרמו לכם דבר מלבד מינוס בבנק- לכו לאוניברסיטאות המעגל השני שמאזנות בין רמת לימודים האקמאית ופרקטיקה - לבין מחיר שפוי והוגן! ומעל הכל דעו, אני לא נציג ואין לי אינטרס כללי, והכתוב מעל הוא דעתי האישית בלבד- "אמת סיפרתי". מי שרוצה ליצור איתי קשר : BEN.TSROOYA@GMAIL.COM ואשמח לעזור ולענות על שאלות. בהצלחה חברים!!!
אם אתה רוצה להמליץ על האוניברסיטה בה למדת - טוב ויפה אין צורך בדרך ללכלך על אוניברסיטאות אחרות. כל בתי הספר לרפואה שפועלים באירופה אינם מכוונים ספציפית לישראלים אלא מגיעים אליהם סטודנטים מכל העולם.
אתה בהחלט צודק שאין צורך להשקיע רת כל כספי ההורים בלימודי רפואה באוניברסיטאות בועה כפי שאתה קורא להן אבל בכל זאת גם 30,000 ש״ח בשנה זה לתושבי צפון ת״א וצפונה חשוב לומר לקוראים שניתן ללמוד רפואה חינם !!! באיטליה למשל או בגרמניה נכון יש מבחני קבלה וחיוני להתכונן להן אפשר לבד או באמצעות חברות שמכינות למבחן (בתשלום) אבל זה כמו להתכונן לפסיכומטרי או לשפר בגרות, אפשר לבד או להירשם לקורס... בכל מקרה באיטליה למשל אחרי ששילמת לקורס ולמדת 6 שנים כל שנת לימוד תעלה כ- 6000 - 7000 ש״ח לשנה (לפני מלגות) אגב, באיטליה יש לא מעט אוניברסיטאות שנמצאות ברשימת ה 200 הטובות בעולם
מעולה-ככה צריך להיות. אבל אולם שכר הלימוד חינם או זול אך המחייה ושכר הדירה מאוד יקרים,וזה מסטודנטים שהגיעו לאוניברסיטה שלי מאוניברסיטאות אחרות,לכן הסכם שנתי מצטבר עדיין יחסית יקר. לגבי תהליכי הקבלה לאוניברסיטאות באיטליה אין לי מושג,אך כמו שציינת גם זה כרוך בזמן וכסף. בכל מקרה כמו שאמרתי ככל שסטודנטים יהיו חשופים למידע אותנטי רחב יותר כך הרווח שלהם ושלנו.פגשתי סטודנטים מאיטליה שהיו מעולים,לכן זו אופציה שווה לבדוק.. תודה על תגובתך וחג שמח!
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור