פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
מתלבטת... | 09:22  10/12/06
אני מתלבטת לגבי לימודים באיטליה ואני שואלת כמה באמת זה שווה ללכת ללמוד בחו"ל? האם זה יותר קל? לא עדיף להישאר בארץ? אני צריכה גורם מכריע, אם למישהו יש רעיון, אשמח לשמוע. תודה.
מנהלת הפורום | 12:48  12/12/06
בעיקרון ללימודים בחו"ל יש הרבה יתרונות.ביניהם: להתקבל לתחומי לימוד שבארץ קשה מאד להתקבל אליהם. – מקצועות כמו רפואה ,וטרינריה,רפואת שיניים,אדריכלות,מחשבים,פסיכולוגיה,עיצוב ועוד. לשדרג את האפשרויות התעסוקתיות והאקדמיות לאחר קבלת התואר- תואר שנילמד באוניברסיטאות יוקרתיות בחו"ל פותח דלתות של מעסיקים ובאקדמיה בארץ ובעולם. לחוות חויה אחרת,להכיר תרבות שונה מקרוב, להרחיב אופקים, להכיר אנשים חדשים "ולהתאורר" מהמציאות בארץ לכמה שנים. לגבי המקרה הספציפי שלך - באיזה תחום מדובר?
רציתי לדעת האם האוניברסיטה היא ברמה מספיק גבוהה ללימודי רפואה יחסית לאוניברסיטאות בהונגריה? ,האם כדאי להרשם לשם דרך ורדה ענתבי? מהי רמת האנגלית שם/האם אוכל להתמודד עם רמת האנגלית? איך אפשר לצור קשר עם תלמידים ישראלים הלומדים שם? או שהדברים האלו בכלל לא רלוונטיים אליך?
מנהלת הפורום | 11:38  28/12/06
שלום מיכל, האוניברסיטאות בהונגריה הן אוניברסיטאות ציבוריות ולכן הרמה שלהן דומה. יש שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון כמו: עלויות- מהו שכר הלימוד הכולל לתואר, האם מוסד הלימודים מציע מלגות? - שכר הלימוד משתנה מהאוניברסיטאות בבודפשט לאוניברסיטאות בערים אחרות. מיקום - הימצאותו של מוסד בעיר גדולה או קטנה (בודפשט או דברצן למשל) משפיעה על עלויות מחיה ואפשרויות תעסוקה. גודל המוסד האם זו אוניברסיטת קמפוס שיש בה מעונות? או אוניברסיטה עירונית שהמגורים הם מחוץ לאוניברסיטה? אחוז הסטודנטים הזרים ומתוכם אחוז הסטודנטים הישראלים - באוניברסיטאות בבודפשט לומדים אחוז גדול מהישראלים. לגבי רמת האנגלית - בד"כ הסטודנטים הישראלים מתמודדים היטב עם הלימודים באנגלית. אם את מרגישה שאת צריכה חיזוק את יכולה לקחת קורס אנגלית לפני הלימודים. לגבי ישראלים שלומדים שם - תבקשי מורדה ענתבי . בהצלחה רננה
רועי | 16:12  17/01/07
שלום מיכל שמי הוא רועי ואני סטודנט בדברצן. ואין שום בעיה שתיצרי קשר ....רק תשאירי את האיימיל שלך או כל צורה אחרת של תיקשורת שאני יוכל לחזור אילך נ.ב כל מה שרננה כתבה לך - אילו השיקולים האמיתיים שצריך לעשות לפני שבוחרים אוניבסיטה ,אני הייתי קורא אותם בעיוון רב ....
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור