פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
טל ר. | 09:19  08/06/11
שלום ,אני מעוניין מאוד בלימודי פיזיותרפיה , אך נתקל בלבטים רבים(כמו כולנו). המצב כזה ,אני עושה פסיכומטרי ראשון ואני צריך ציון מאוד גבוה לפחות 690 עקב ממוצע בגרות לא גבוה(90). הרמה של האנגלית שלי בדיבור ובכתיבה ברמה מאוד גבוה ,הדיבור שוטף ויש לי ביטחון עצמי ,אני בטוח מאוד שזה לא אותו דבר כמו בלימודים שלהם אך מה שבטוח שיהיה לי קצת יותר קל למי שלא יודע אנגלית. להכנס לזה בעולם של אנגלית ,עולם אחר ,חוויות זה כ"כ מספק חוץ מהתואר בהרבה מובנים רציתי לשאול איפה הכי מומלץ ללמוד והכי זול באירופה פיזיותרפיה והאם בכל מקום מבחן הקבלה מצריך מבחן בפיזיקה,כימיה וביולוגיה או שזה רק בשביל מי שהולך להיות רופא? מה רמת הקושי בין המקומות (אלה שאתם הולכים ל הציע לי). מה אתם אומרים על הונגריה -בודפשט? שמעו ,חשבתי על בודפשט בעיקר בגלל שיש שמה ביקוש לעבודה באל על בבידוק ביטחוני אז חשבתי לעבוד תקופה ארוכה ,לחסוך כסף וגם במהלך שנה-שנתיים אני בטוח שהרמה של האנגלית שלי לא תשאיר מקום לספק מבחינת התמודדות עם לימודים באנגלית(למרות שוב ,הרמה גבוה). אני לא תלמיד מבריק ,יש לי בעיות קשב וריכוז..(למרות שתמיד יש ריטלין) ,מה שבעצם השאלה לגבי זה האם לאחד כמוני שמספיק כנראה יהיו קשיים גם בארץ ללימודים בעברית האם שווה המאמץ ללימודים בהונגריה ובאנגלית? האם גם פה הרצון מנצח?
התכנית המומלצת והאיכותית ביותר ללימודי פיזיותרפיה באנגלית היא באוניברסיטה לרפואה בפוזנן , פולין ( Poznan University of Medical Sciences ) זו תכנית 3-שנתית ( להבדיל מרוב המקומות שבהם התכנית היא 4-שנתית ). האונ' לרפואה בפוזנן הינה האוניברסיטה המבוקשת ביותר באירופה בתכניות בשפה האנגלית , ונחשבת גם לאיכותית ולטובה ביותר בפולין ובכלל בין כל האוניברסיטאות המציאות תכניות באנגלית באירופה. אין מה להשוות בכלל בין פוזנן לאוניברסיטאות בהונגריה ... זו ליגה אחרת לגמרי . מקבלים בכל שנה 30 סטודנטים בלבד , כשרובם מארה"ב וממדינות סקנדינביה וגרמניה ( 3-5 מתוכם בכל שנה הם ישראלים ). אם תרצה עוד פרטים תשאיר פרטי התקשרות .. אני חוזר לארץ לקראת תחילת יולי ואוכל ליצור איתך קשר למתן עוד פרטים .. בכל מקרה עד כמה שידוע לי ההרשמה מסתיימת באמצע יולי . התנאי לקבלה הוא תעודת בגרות מלאה ומעבר ראיונות קבלה .
אשמח עם תחזור אליי לגבי פרטים נוספים. תודה.
הי ניתן ללמוד לימודי פיזיותרפיה גם באיטליה, הלימודים שם בשפה האיטלקית אותה ניתן ללמוד בקלות בישראל ובאיטליה, היתרון הגדול: עלות הלימודים כ 1000 אירו לשנה (5000 ש"ח לשנה) וניתן לקבל מלגות שווה בדיקה לפני שמחליטים איפה ללמוד בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור