פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
לינוי | 00:07  21/09/09
שלום לכולם! אני אשמח אם מישהו מקצועי או אדם בעל ניסיון אישי בתחום יכול לסייע ולייעץ לי לגבי לימודי משפטים בחו"ל. כעיקרון, למדתי שנה א' במשפטים במכללה פרטית בארץ בעלת רמה מאוד גבוהה. אני מנסה להתקבל ללימודי המשך לשנה ב' באוניברסיטה החזקה בתחום של משפטים בארץ. במידה ואני לא אתקבל לאותה אוניברסיטה (שכן הביקוש הוא ממש גבוה, ויש מספר מקומות מוגבלים), אני שוקלת ללמוד לתואר ראשון במשפטים בחו"ל. ההתלבטות העיקרית שלי היא בין איטליה (רומא) לצרפת (פריז).הסיבה העיקרית לבחירתי בארצות אילו, היא שמחיר העלויות לאוניברסיטאות הציבוריות הוא זול משמעותית מכל מדינה אחרת דוברת אנגלית (בריטניה, אוסטרליה, ארה"ב וכו').הבעיה היא שבצרפת ואיטליה הלימודים מועברים בשפת המקום. אני לא דוברת אף אחת מהשפות האלה, אבל הבנתי שיש קמפוסים בארץ ומכונים שמכינים ומכשירים את הסטודנטים ללימודים בשפה הזרה בחו"ל. יש לי מס' שאלות לגבי הלימודים באוניברסיטאות ברומא או פריז ואני אשמח אם מישהו מקצועי יוכל להשיב לי עליהם (אשמח אם אוכל לקבל תשובות נפרדות לכל שאלה בהתייחסות לאיטליה ובהתייחסות לצרפת): 1. האם באמת הקמפוסים המכשירים סטודנטים בארץ ללימודים בחו"ל, ובכלל זה לימודי השפה הזרה, יכולים להקל עליי בצורה משמעותית ולסייע לי מבחינה מקצועית ללימודי התואר במשפטים בארץ הזרה? 2.האם ישנה תמיכה לסטודנטים זרים, מבחינה כספית, התאקלמות במקום, קורסי שפה וכו'? 3. האם יש סיכוי כלשהו שיכירו לי בקורסים של שנה א' שלמדתי בארץ? 4. מהו המועד המומלץ ביותר להרשמה למוסדות הלימודים? ומתי נפתחת שנת הלימודים בכל ארץ? 5. מבחינת קהילה יהודית- אין ספק שבפריז היא גדולה,אך האם האנטישמיות שם צריכה להוות גורם מרתיע ללימודים שם? לגבי איטליה- האם הקהילה היהודית ברומא גם כן גדולה ומפותחת.? 6. האם בארץ מכירים בלימודי משפטים של אוניברסטאות באיטליה או בצרפת? (בהנחה כמובן שצריך לעבור מבחנים של הלשכת עורכי דין בארץ כדי לקבל רישיון עבודה בישראל כעורך דין) 7. מבחינת ויזה- מהי הויזה שניתן לקבל בכל מדינה? ומה היא מכסה? האם ניתן לעבוד עם ויזה זו? 8. כיצד ניתן לדעת מהן תנאי הקבלה לכל מוסד ברומא או בפריז? 9. האם ניתן לשלב את לימודי משפטים במקום עם לימודי תואר נוסף? כמו שבארץ יש לימודים של תואר משולב, האם ניתן לבקש להתקבל ללימודים לתואר במשפטים ואנגלית? אני בטוחה שאני אזכר בעוד שאלות...אך בנתיים, אני אשמח אם מישהו יכול לענות לי על השאלות הנ"ל. ההתלבטות העיקרית שלי אם ללמוד בכלל בחו"ל, היא לגבי ההכרה בישראל של תארים באוניברסיטאות בצרפת או איטליה..כי אין לי כוונה להשתקע בארצות האלה. תודה מראש, ושתהייה שנה טובה ומתוקה, לינוי.
עדי | 11:19  11/10/09
היי לינוי, גם אני מתלבטת לגבי לימודי משפטים בחו'ל תהיתי - למה את שוקלת ללמוד דווקא בשתי ארצות שבהן הלימודים הן בשפה המקומית?לא עדיף לחפש מדינות אחרות ברחבי אירופה ששם מלמדים לתואר ראשון באנגלית?כי זו גם התלבטות שלי, מתוך כל ההתלבטויות שיש לי לגבי לימודי משפטים בחו'ל... אגב, איפה למדת בארץ? למה את לא ממשיכה ללמוד בארץ? האם סיימת כבר את לימודי התואר הראשון?
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור