פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
קרן | 16:27  02/09/08
רננה שלום, למדתי תולדות האמנות בתיכון והתאהבתי במקצוע ומאז החלום שלי הוא להיות מרצה לתולדות האמנות ותולדות האדריכלות (Architectural Studies ). הבעיה היא שאין בארץ את המקצוע תולדות האדריכלות (Architectural Studies ) יש רק לימודי אדריכלות מלאים, ואני לא מעוניינת ללמוד זאת מאחר והעבודה כאדריכלית שונה מאוד מלימודי האדריכלות ומתמקדת בעיקר בעבודה מול מחשב ובניית מודלים, וזוהי לא השאיפה שלי. לכן החלטתי שאת המקצוע אלמד בחו"ל. מאחר ואני מרגישה שאני צעירה מדי (רק בת 20) ועדיין לא בשלה לחיות וללמוד בארץ זרה לבד, החלטתי ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים, תולדות האמנות ואנגלית. הדבר יאפשר לי גם ללמוד את מה שאני אוהבת וגם ללמוד את השפה האנגלית ברמה של שפת אם וברמה אקדמאית. השאיפה שלי היא בעוד מספר שנים לעבור לארה"ב, ושם ללמוד את התואר השני שלי בתולדות האמנות ותולדות האדריכלות (Architectural Studies ). מציקות לי כמה שאלות וספקות והייתי רוצה שתחווי את דעתך ותבהירי לי מספר נושאים: אני מקווה (כמובן, כמו כולם...) להתקבל לאחת מהאוניברסיטאות המובילות, החלום שלי הוא להתקבל לבראון. רציתי לשאול אותך אם את יודעת על אוניברסיטאות שמתמחות ומובילות בתחומים אלה (תולדות האמנות ותולדות האדריכלות). שאלה נוספת היא האם העובדה שלא למדתי Architectural Studies לתואר ראשון יהווה בעיה בקבלה למקצוע זה לתואר שני בחו"ל, והאם ישנן השלמות מסויימות שאצטרך לעשות בכדי להתקבל בתור סטודנטית זרה חוץ מהגשת ציוני מבחני הסף וציוני התואר הראשון. כמו כן, תהיתי אם את מכירה או שמעת על מכון טוב או מורה פרטי שמכין סטודנטים למבחני הסף של האוניברסיטאות בארה"ב ועובר יחד אתם את תהליכי ההרשמה שתוכלי להפנות אותי אליו. אני שמעתי על הרבה מכונים, אבל חשבתי שאולי את יודעת על מקום ספציפי שהוא טוב ואחראי. כמו כן אשמח מאוד לשמוע את דעתך ואם יש לך ביקורת/הערות/הארות/המלצות/מחשבות וכד'... תודה רבה, וסליחה על ריבוי השאלות :-)
רננה קרן | 12:13  08/09/08
שלום קרן, מי שיודע לגבי אוניברסיטאות מובילות בתחום הם המרצים במחלקה לתואר ראשון באוניברסיטה העברית – תתייעצי איתם. לגבי השלמות – צריך לבדוק מול האוניברסיטה בה את רוצה ללמוד לגבי מכוני הכנה. אם מדובר על ארה"ב יש כמה: בית הספר האמריקאי http://www.glimudim.co.il/globaleducation/institute.asp?countryId=25&facId=29&degId=4&instId=166 נרשמים - http://www.nirshamim.com/nirshamim_lomdim.asp?sid=1209 קרן חינוך ארה"ב ישראל www.fulbright.org.il כולם מומלצים.
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור